۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۸۰۷۵۷
محجوب در گفت‌وگو با رسا:

دولت از افزایش قیمت ارز در ظاهر گلایه مند اما خوشحال است| مسؤولان ثبات را به بازار ارز بازگردانند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که دولت باید ثبات را به بازار ارز بازگرداند، معقتد است که افزایش قیمت ارز به دلیل سودآوری، دولت‌ها را خوشحال می‌کند.
علیرضا محجوب

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره علل نوسانات عجیب بازار ارز، گفت: نوسانات ارزی نشان از حوادث مختلفی دارد که برآمده از تکانه‌های بازار و عدم تسلط بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر بانک مرکزی، بانک‌ها نیز هیچ تسلطی به بازار آشفته ارز ندارند، در این میان کمرنگ شدن ارزش پول ملی از جمله مواردی است که متاسفانه کسی به آن توجهی ندارد.

محجوب تصریح کرد: قانون برنامه و بودجه در کشور ما امروز به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، در حالی که در این قانون به صراحت به حفظ و حراست از ارزش پول ملی اشاره شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ثبات در بازار ارز را یک پیش شرط معرفی کرد و بیان داشت: برای انجام فعالیت‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مرود توجه قرار گیرد، حفظ ثبات و قیمت ارز است.

وی گفت: امروز شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی و اکثر نهادهای مسؤول توجه جدی به بازار ارز ندارند. ما نیز در مجلس شورای اسلامی همواره این دغدغه را داریم که باید دولت ثبات را به بازار ارز بازگرداند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در اکثر دولت‌ها به نوعی شاهد افسارگسیختگی در بازار ارز هستیم، اظهار داشت: دولت‌ها همواره چشم به افزایش قیمت ارز دارند، زیرا از این راه درآمدهای خود را بیشتر می‌کنند. هرچند در ظاهر و پوسته بیرونی از افزایش قیمت ارز گلایه می‌کنند.

وی در ادامه در مواجهه با این پرسش که افزایش قیمت جهانی نفت چه تاثیری بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت، گفت: قطعا افزایش قیمت نفت برای کشوری که صادر کننده این فراورده مهم است، سودمند خواهد بود.

محجوب تاکید کرد: واقعیت این است که با روی کارآمدن دولت‌های جمهوری‌خواه در ایالات متحده آمریکا همواره به دلیل نوع رفتار آنها قیمت نفت بالا می‌رود و این افزایش نیز با اقدامات عجیب و غریب ترامپ همخوانی جدی دارد./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات